Thursday 15 December 2011

Imiginasi 1

Awan putih kelihatan hampir berputar di bawah lagit dunia. Perlahan dan lembut. Suasa agak tenang dan berkabus. Kelihatan seseorang berjalan. Rambutnya yang ikal mayang mengurai di bawah paras bahu. Cantik. Definasi cantik terletak pada diri seseorang.

Kecantikan wanita itu bagaikan permata. Masih lagi bernilai walaupun dikelilingi pecahan kaca. Masih lagi dinilai walaupun tenggelam dalam lautan garam dunia. Gaun putih yang dipakai perempuan itu sangat cantik. Sangat sesuai dengan tubuhnya. Tak perlu diceritakan lagi. 

Dia berjalan menuju ke satu tempat. Yang nyata ia bukan tempat yang baik. Perempuan itu masuk melalui sebuah pintu. Terserlah kuasanya pabiila pengawal di pintu bagai khali. Barangkali tertawan dengan keindahan. Mata. Bibir. Tengkuk. Tubuh perempuan itu bagaikan ada kuasa medusa si dewi Greek. Lelaki keras tidak bergerak bila terlihat wanita itu. Barangkali dia benar-bernar medusa.

Dia masuk ke situ untuk memuaskan nafsu dunia. Dialah wanita berbonggol unta. Dialah wanita neraka. Walaupun cantik namun hanya syuga di dunia.



No comments:

Post a Comment